Objednání na 603 179 911

Laserterapie v rehabilitaci

Laser je jednou z procedur ze skupiny světloléčby. Laserterapie v rehabilitaci využívá biostimulační efekt paprsku, působícího jako spouštěcí  mechanizmus na urychlení  regenerace tkání a aktivaci  činnosti buněk.

Světlo laseru se od ostatních druhů světla výrazně odlišuje ve třech základních biotropních parametrech:

• monochromatičnosti,
  • polarizaci,  vyzařované světlo kmitá pouze v jednom směru
  • koherenci, přísné organizovanosti světelných kmitů v čase. Světelné částice na ozařovaný povrch dopadají v rytmických rázech s výraznou koncentrací energie.

Tyto tři faktory, sloučené v jednom paprsku, jsou základem vysoké terapeutické účinnosti laserového záření nízké intenzity. V rehabilitaci využíváme efekt biostimulační, protizánětlivý analgetický, antiedematozní a vasodilatační.

Laserové záření způsobuje v ozařované tkáni :

• urychlení mikrocirkulace a s tím související protizánětlivý, antiedematozní a trofický účinek s výrazným zvýšením buněčné látkové výměny
  • změny hydrostatického intrakapilárního tlaku se zvýšením absorpce tekutiny v interstititu s opadnutím otoků a aktivací regenerace tkání
  • zvýšení prahu dráždivosti nociceptorů s analgetickým efektem
  • povzbuzení imunitních pochodů, stimulací aktivity makrofágů, T lymfocytů
  • zvýšení tvorby ATP s urychlením redukujících procesů v dýchacím řetězci
  • stimuluje aktivitu fibroblastů
  • ovlivňuje zánětlivé mediátory (zejména prostaglandiny)
  • ovlivňuje vylučování B-endorfinu
  • optimalizuje vylučování serotoninu
  • zlepšuje funkci poškozených periferních nervů
  • podporuje množení kolagenových vláken
  • stimuluje syntézy bílkovin
  • zvýšení aktivity enzymů (succinyldehydrogenasy, laktátdehydrogenasy, kyselé fosfatázy a nespecifikované esterázy)
  • ovlivnění elektrického potenciálu na buněčné membráně a tím propustnost pro K+Na+

Laser se v rámci rehabilitace   využívá v léčbě pooperačních, poúrazových stavů, má protibolestivý efekt, redukuje otok, uvolňuje svalové napětí.